Page 112 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 112
A második alkalomtól fogva egy bush village iskoláját kezdtük
támogatni mindenfajta iskolai felszereléssel: könyvekkel,
taneszközökkel, és amit kértek.
Folyt a felnőttkori világot látás iránti éhségünk és az
emlékgyűjtésünk korszaka. Lassan lakásunk „dühöngőjének”
fala tele lett kis emlékekkel és hazahozott festményekkel,
fényképekkel.
Miközben mi boldogultunk és sikereket éltünk meg, sokaknak
ez nem adatott meg. Egyre nagyobb számban nem. Aztán a mi
szakterületünket is „megtalálta” a közigazgatás, és rátelepedett
mindenféle elvárásokkal, ahelyett, hogy azt bátorította volna.
Általában azok a jó képességű emberek, akik vállalkoztak, de
nem sikerült nekik, elmentek a közigazgatásba, és
megvalósítottak sok esetben külföldön elterjedt, de nem bevált
mintát – ráadásul rosszul telepítve az országban. Általános
szemléletté vált a közigazgatásban a kérdés: hogyan csinálják
más országok, nyomozd ki – majd másolták az eljárást. Így
111

