Page 112 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 112

A második alkalomtól fogva egy bush village iskoláját kezdtük
            támogatni  mindenfajta  iskolai  felszereléssel:  könyvekkel,
            taneszközökkel, és amit kértek.

            Folyt  a  felnőttkori  világot  látás  iránti  éhségünk  és  az
            emlékgyűjtésünk  korszaka.  Lassan  lakásunk  „dühöngőjének”
            fala  tele  lett  kis  emlékekkel  és  hazahozott  festményekkel,
            fényképekkel.
            Miközben mi boldogultunk és sikereket éltünk meg, sokaknak
            ez nem adatott meg. Egyre nagyobb számban nem. Aztán a mi
            szakterületünket is „megtalálta” a közigazgatás, és rátelepedett
            mindenféle  elvárásokkal,  ahelyett,  hogy  azt  bátorította  volna.
            Általában azok a jó képességű emberek, akik  vállalkoztak, de
            nem  sikerült  nekik,  elmentek  a  közigazgatásba,  és
            megvalósítottak sok esetben külföldön elterjedt, de nem bevált
            mintát  –  ráadásul  rosszul  telepítve  az  országban.  Általános
            szemléletté vált a  közigazgatásban a  kérdés:  hogyan  csinálják
            más  országok,  nyomozd  ki  –  majd  másolták  az  eljárást.  Így



                                       111
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117