Page 157 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 157
Ma ezen az ágon az LMBTQ agresszív terjedése erőteljesebb,
29
mint a társadalomban annak mérete és jelentősége indokolná.
Mögötte politikai erő és nyomulás látható, amely sokak számára
megütközést kelt. Mivel társadalom reprodukáló képessége
nincs, idejüket ügyükkel és a terjeszkedéssel, a pénzszerzéssel
tudják tölteni. Előnyre tesznek szert kortársaikkal szemben és
sokakban felmerült, hogy ezt az egyenlőtlenséget a társadalom
reprodukálóképes felének javára érvényesíteni kellene, hogy az
egyensúly létrejöjjön.
A társadalmi formákról, a népekről, azok jövőjéről, Somerset
Maugham a 1930-as években, a Christmas Holiday című
regényének végén, ridegen megfogalmazta bizonyos körök
véleményét, ahhoz való viszonyulásukat, és a szándékaikat is. A
nép az egy massza, nemzeti érzelemre nincs szükség.
Felismerni benne a 2010-es évek politikai szemléletét
Európában és a világban. Megismerni Somerset Maughammal
az ő korában még rejtőzködő homoszexszualitás modern kori
útját Európában. Ma már Pride van, magyarul Büszkeség, de
nem biztos senki, abban, hogy mert büszkén vállalja valaki
másságát, biztos szükség van-e a közlésre. Mindenesetre a
zseniális Maugham ma már nem kellene, hogy féljen az
akasztófától hajlama miatt. Nagy utat járt be az angol
társadalom az elfogadás, a félrenézés terén, és talán Maugham
szörnyű utolsó éveinek sem kellene ma bekövetkeznie, úgy,
ahogy az bekövetkezett. Innen ered ez ügyben az angol
bűntudat, a respect kampány. Ez a norma nem a haladás, hanem
az individualizmus. Ma már mindenki tudomást szerezhet a
különféle egyházi felekezetek életében az előforduló
29 LMBTQ gyűjtő fogalom, így az nyilvánvalóan rejtőzik, nem kell nevén nevezni, eufemizmus egy
példája. LMBTQ néven foglalják össze a másságukat felvállalókat: transznemű, meleg, leszbikus. A
’Q’ queer (angol) furcsa szóra céloz, szintén eufemizmus.
156

