Page 89 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 89
kis csoportban nem tudnak tanítani. Volt olyan, akinek nem volt
diplomája, de már 1952 óta tanított, népszerű volt és mindenki
példaképe. Egyébként Skóciából települt vissza a háború előtt,
és ragyogóan beszélte a nyelvet. A Szunyogh tanár úr maradt.
Sok évbe került, mire az iskola újra lábra állt, hiszen már voltak
GMK-k és jól „marketingeztek”. Volt már külföldi érdekeltségű
nyelviskola is. De az út széles, mondtam, elférünk rajta.
Valójában új nyelviskolát alapítottam, de az ismert okok miatt,
a hangsúlyt a későbbiekben a hagyományra kellett építenie az
iskola vezetésének. Ez nagyon sok változtatási kényszerrel járt:
mindent, amivel már nem értettem egyet meg kellett változtatni,
miközben az értékeket felismerni és tovább vinni. Így került
döntés az iskolában használt könyvekkel kapcsolatban. Minden
oktatott nyelvből új könyvek bevezetése mellett döntöttünk,
angolból azonban a saját fejlesztésű, hat jegyzetből álló
könyvsorozat átírására szántam el magamat, kiszűrve a
hasznosat és megváltoztatva az avuló szókészletet, kialakítva a
tanítani kívánt nyelvtani szerkezet felvezető jellegét. Volt olyan
jegyzet, amelyet teljesen el kellett vetni és újat írni, de
mindegyik jegyzet megváltozott felépítésében, módszerét
tekintve és tartalmában, még ha első pillantásra ez nem azonnal
volt látható a megmaradó ábrák és képek miatt. Néha olyan
elementáris erővel hatott bennem az egyik-másik könyv
átalakítása vagy megírása iránti elhatározás, illetve a hirtelen
tudatosodó, kialakult forma és tartalom, hogy nyaralás közben
egyszerűen eltűntem Balatonkeneséről, és felutazva Budapestre,
az üres lakásban egyedül, egyvégtében írva készítettem el azt.
Ekkor már modern számítógéppel rendelkeztünk, az anyagot
azonnal be is tördeltem nyomdakész formára. Mivel ezek nem
négy színben nyomott könyvek a drága kivitelezési okok miatt,
tördeléssel, képek elhelyezésével kellett érdekesebbé tenni a
88

