Page 100 - Microsoft Word - 001_A Kaland novellák és versek.docx
P. 100
- De azok nem állami cégek. Ők az ingyenes képzések
tömegéért felenek, de közben elveszik valami. Az ingyenesség
nem megfelelően ösztönző. Nem foglalkoznak igazán a maradék
piaccal, amely amúgy is káoszos mára. Ha az üzleti alapon való
működés nem lett volna, mára már nem lenne nyelvoktatási
szolgáltatás a piacon egyáltalán.
- Hát ez az. Minek annyi szolgáltatás. Pontosan be kell
határolni, hogy hány óra alatt lehet egy nyelvet megtanulni,
hányan szükségesek rá és kész.
- Ez ismerősen cseng. De sokféle cél, téma és tartalom,
valamint igény szerint lehet egy nyelvet tanulni és sok nyelv van.
Ez nem szakképzés, ahol most meghatározzuk a szakmák pontos
számát és kész. Itt ahány tanfolyam, annyi szín. Különbözően
teljesítenek a tanfolyamok, különböző nyelven és témában,
különböző céllal és lelkesedéssel.
- Majd behatároljuk őket. A műszaki életben nincs olyan,
hogy nem lehet behatárolni valamit pontosan.
- Egy versenypiacon, humán területen? Sokan már most
nem találnak maguknak tanfolyamtípust egy kétmilliós városban
– hát még vidéken, mert nem éri meg szervezni és mindenre nem
lehet államilag elfogadott nyelvi programot készíteni. Ki sem
látunk a hiányból. Állítólag egyébként nem is az elkészített
programok szerint folyik a tanítás. Egy dolog, ami a tanteremben
folyik, és a tanfolyami dokumentációt valakik megírják és
csatolják. Kamu a fele, annak, ami van. Minek ennyi adat, ennyi
számla? Minek ez a túlszabályozás? Mindent lelassít.
- Készítsd el a tervezetet és csendben bevezetjük a többi
változással. Gondolják azt, hogy alig lesz változás. De lesz. Majd
meglátják.
100