Page 190 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 190

együtt  annak  az  országnak  a  kultúráját,  a  világhoz  való
            viszonyulását is megismerték. Így soha annyi Szabó Péter, vagy
            Kovács István az Élő Nyelvek Szemináriumában nem iratkozott
            be, mint azokban az évtizedekben.
            A  nyelviskolában  nagyon  sok  humoros  helyzet  alakul  ki  és  a
            tanárok élnek is a lehetőséggel, hogy a figyelem felfrissüljön,
            de  egyébként  is  alakulnak  ki  vicces  helyzetek  mindenki
            szórakozására.
            Egy  tipikus  anekdota  az  egyik  –  már  azóta  elhunyt  drága
            kollégával történt, Szente Györggyel. Télen hamar sötétedik és
            ilyenkor a besurranó tolvajkodás a kilencvenes években sűrűbb
            volt, mint manapság. A váróterembe az esti órák során egyszer-
            egyszer  bejöttek  tolvajok  és  vittek,  amit  láttak:  hamutartót,
            fogast,  képet.    Ezek  olyan  fogyóeszközök  voltak,  mint  a
            hotelben a törölköző.
            Egy este, az utolsó óra során a kolléga zajt hallott a váróterem
            felől – ilyenkor nyitott ajtó mellett tanított, hogy felügyeljen is.
            Kiment a váróba és látta, hogy egy pad hiányzik. Ez egy virágot
            tartó részből és egy ülőrészből álló szép, de nehéz dizájn pad
            volt.  A  cserepes  virágot  a  földre  tették,  de  a  paddal  valaki
            távozott.
            Kirohant az utcára és látta, hogy egy fiatalember futott, hátán a
            meglehetősen nehéz paddal, végig a Fejér György utcán. Utána
            kiáltott, hogy álljon meg, de ő csak futott tovább. Utána eredt a
            tanár  kolléga  kiáltva,  hogy  „Gondolja,  hogy  maga  azzal  a
            paddal  gyorsabb,  mint  én!”  és  nevetett.  A  tolvaj  a  saroknál
            végül letette a padot és elfutott. Az odaérő tanár erre rezignálta
            utána kiáltott: „És akkor most ÉN vigyem vissza a padot?”
                                       • • •
            Egy  magyar  felmenőkkel  rendelkező  angol  anyanyelvű  tanár
            kolléga  mesélte  el,  hogyan  élte  meg  azt,  hogy  más  volt  a


                                       189
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195