Page 188 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 188

ismeretekkel ellátva a tanárokat. Az Élő Nyelvek Szemináriuma
            már 2008-ban kísérletezett az online oktatással, bár akkor még
            csak  számítógépes  programok  léteztek  erre,  nem  voltak
            platformok,  igazi  virtuális  tér.  Volt  aki  a  francia  Riviéráról
            jelentkezett   be,    ketten   Németországból,    hárman
            Magyarországról. Hamar kiderült, hogy a számítógépek nagyon
            különböztek  egymástól  és  ez  technikai  akadályt  jelentett.  De
            azért  a  kísérlet  sikeres  volt  és  a  covid  megjelenéséig  a
            hiányosságok  eltűntek,  egységesek  és  használhatók  lettek  a
            kapcsolatok   és   a   modern   platformok   segítették   a
            zökkenőmentes átállást.
            Magyarországon  is  bevezetnek  sok  túlélési  gyakorlatot,
            törvényt, támogatást, hogy a pandémiát túléljük, de valahogy én
            mindig kiesek ezeknek a segítő hatóköreiből, valahogy mindig
            más az elvárás. Merem remélni, hogy azért sokan tudnak élni a
            lehetőségekkel.




            A Pozitív Oldal

            A  hatóságok  minden  törvényalkotási  kényszere  és  annak  a
            nyelviskolai  piacot  befolyásoló  hatása  ellenére  a  nyelviskolai
            élet  –  főleg  a  lakossági  szegmense  –  tele  volt  /  van  élettel,
            tanulási és tanítási élménnyel, humoros helyzetekkel, amelyeket
            a rátermett tanár meg is ragad. Azon kívül, hogy a sok komoly
            dolog elsajátítása mellett ilyen helyzetet is kezelni tud  valaki,
            teszi őt hivatásának sztárjává. A (nyelv)tanárokra is jellemző ez
            a  kategória:  a  népszerűség.  A  tanulók  gyorsan  felismerik  és
            követik  őket,  néha  évtizedekig  hivatkoznak  rájuk.  A  színházi


                                       187
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193