Page 188 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 188
ismeretekkel ellátva a tanárokat. Az Élő Nyelvek Szemináriuma
már 2008-ban kísérletezett az online oktatással, bár akkor még
csak számítógépes programok léteztek erre, nem voltak
platformok, igazi virtuális tér. Volt aki a francia Riviéráról
jelentkezett be, ketten Németországból, hárman
Magyarországról. Hamar kiderült, hogy a számítógépek nagyon
különböztek egymástól és ez technikai akadályt jelentett. De
azért a kísérlet sikeres volt és a covid megjelenéséig a
hiányosságok eltűntek, egységesek és használhatók lettek a
kapcsolatok és a modern platformok segítették a
zökkenőmentes átállást.
Magyarországon is bevezetnek sok túlélési gyakorlatot,
törvényt, támogatást, hogy a pandémiát túléljük, de valahogy én
mindig kiesek ezeknek a segítő hatóköreiből, valahogy mindig
más az elvárás. Merem remélni, hogy azért sokan tudnak élni a
lehetőségekkel.
A Pozitív Oldal
A hatóságok minden törvényalkotási kényszere és annak a
nyelviskolai piacot befolyásoló hatása ellenére a nyelviskolai
élet – főleg a lakossági szegmense – tele volt / van élettel,
tanulási és tanítási élménnyel, humoros helyzetekkel, amelyeket
a rátermett tanár meg is ragad. Azon kívül, hogy a sok komoly
dolog elsajátítása mellett ilyen helyzetet is kezelni tud valaki,
teszi őt hivatásának sztárjává. A (nyelv)tanárokra is jellemző ez
a kategória: a népszerűség. A tanulók gyorsan felismerik és
követik őket, néha évtizedekig hivatkoznak rájuk. A színházi
187

