Page 12 - Microsoft Word - 001_A Kaland novellák és versek.docx
P. 12

szállítani. Most is javították. Talán három-négyezer tonnás hajó
            lehetett.
            László  emlékezett,  hogy  ilyen  kis  teherhajói  voltak  hazájának
            még a múlt században és sok ismerőse járta a világot és élték az
            igazi  matrózok  életét  a  hajókon.  Sokat  tanult  egyikőjüktől,
            miután a flottát az aktuális kormány eladta a rendszerváltozáskor.
            Akik még értettek a hajózás tengeri módjához, kezdtek megélni
            az  elméletből.  Felbátorodva  azon,  amit  hallott  tőlük,  vitorlás
            hajóutakat  szerveztek  néhányan  az  Adrián  és  a  Földközi
            tengeren. Jó élmény volt, de idővel kiderült, hogy mások saját
            hajóikkal,  saját  kikötőikből  szervezték  az  utakat,  nagyobb
            befektetéssel  és  nagyobb  haszonnal,  így  lassan  ez  az
            „önképzőkör”  szerű  hajósvilág  –  maga  minden  bájával  és
            hihetetlen  élménygazdagságával  -  kikopott  a  gyakorlatból  és
            lassan eltűnt a piacról. De ő legalább mindent megtanult, amit
            csak tudott és nem ijedt meg a nyílt tengeren, ha fújni kezdett a
            szél, amikor a hullámok már-már eltakarták a horizontot, vagy
            amikor a hajója eleje fel és le csapódott a viharos hullámzásban.
            László  élvezte  a  tárgyalást  a  teherhajón,  aminek  a  tárgyáról
            fogalma sem volt, hogy mi az, de abban biztos volt, hogy valami
            fekete, nagyon fekete üzlet dátumát rögzítették. A teherhajó a
            javítási  munkák  után  tovább  fog  menni  délnek  és  visszafelé
            megint megáll a kikötőben. A kikötőben, ami nem volt egyéb egy
            L alakú kőgátnál, egyébként nem sok hajó vesztegelt. Ha jöttek
            hajók,  igyekeztek  is  tovább.  Itt  talán  még  igazi  elektronikus
            kapcsolat  sem  létezett  a  külvilággal.  Ez  itt  Afrika  kevésbé
            népszerű,  a  hajós  turistáktól  kevésbé  látogatott,  szeglete  volt,
            ahová a vihar elől esetleg ki lehetett kötni, de aztán jobb volt a
            modern vitorlás jachtok kényelmét használva odébbállni. A kis
            kikötőben  itt-ott  hajónak  nevezett  roncsok  voltak,  amelyhez

                                       12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17