Page 20 - Microsoft Word - 001_A Kaland novellák és versek.docx
P. 20
apránként sikerült kimozdítani a hajót, a törzsét függőlegesre
hozni a mangrove bokrok közül, és elkezdte felderíteni a hajót
belül is, hogy mit is talált. Sok időbe tellett mire, a gallyakat, a
nagy ágakat, és minden vízinövényt eltávolított. Egyre
izgatottabb lett, amikor felfedezte, hogy a hajót akár ebből a
természetes rejtekhelyből ki is tudná mozdítani és hajózni tudna,
hiszen használható vitorlázatból volt elég és sok javítható volt,
amellyel majd később tud foglalkozni, így gyarapítva a
vitorlaválasztékot. Használhatóvá tudta javítani a nagyvitorlát a
kifordult boomot és a grószshotot, a fock rollert. Használható
orrvitorlát is talált. A fockshotot nem találta, a vihar széttéphette,
de talált kötelet eleget, hogy újra felépítse a rendszert. A forstág
veszélyesen laza volt és időben tudta megfeszíteni, hogy az árboc
helyben maradjon. Szerencsére a vantnik tartottak. A spinakkert,
az első hátszél vitorlát, nem találta, személy szerint nem is
szerette. Régen sok gondot okozott neki annak megfelelő
kezelése. Néhány merevítőt kellett kijavítani, amit a csörlős
módszerrel már rutinosan kezelt. A motort nem merte kipróbálni
és feltételezhetően ott sok gond várt még rá. Ki a fene ért errefelé
ilyen beépített motorhoz. Még ő sem, pedig volt dolga
néhánnyal: szétszedni, majd összerakni őket, miközben
valamilyen alkatrész mindig megmarad és a próbálkozás vége a
szerelő keresése volt. A berendezésből és a sok eszközből arra
gondolt, hogy ez olyan hajó, amelyikkel nagy útra kelt a
személyzete, jól fel volt töltve és igényesek voltak a ruhák, a
felszerelés, a tartós ételek. László nem tudott másra gondolni,
csak arra, hogy a személyzet feltehetően hírtelen döntésre hagyta
el a fedélzetet, a sodródó hajót, ami a motor elégtelenségéből is
eredhetett. Bár az akkumulátor bizonyos töltöttséget még mindig
jelzett, indításra semmi nem történt. A vitorlák
20