Page 30 - Microsoft Word - 001_A Kaland novellák és versek.docx
P. 30
Egyre távolodtak a kocsik nyomvonalától, mert azt azért útnak
nem lehetett nevezni. Innen László már ismerte a bokrokat, a
fákat, gyorsan haladtak. Ha napközben nem találnak rájuk, akkor
éjjel kell elindulni és mindig éjjel menni addig, amig kikerülnek
a bűnbanda ható és erősugarából és az legalább egy másik ország
területe. Azt tudta már, hogy errefelé közel vannak határok.
Nekik azonban azt vízi úton kell elérni. Ez volt a terv. Az, hogy
a hajó hogyan kerül ki a nyílt óceánra, még csak elképzelte, de
nem volt biztos abban, hogy menni fog. Minden tervnek vannak
gyenge pontjai – állapította meg. Ennek a tervnek rengeteg
kényes pontja volt, de az biztos, hogy éjjel kell haladni, nappal
valahol elbújni. Közeli kikötőkről nem tudott meg semmit. Egy
valamire való városka 4-500 kmre volt, aztán tovább. Jó széllel
azért ez megy, kevés széllel elfogy az étel, ital. Persze hal van a
tengerben, folyók vannak errefelé is, de térképet nem tudott
szerezni. Olyan volt ez mind, mint a régi portugál időkben: a
tengeri térképek jelentették a csúcstechnológiát, a legjobban
őrzött titkok titkát. Az „ipari kémkedés” már akkor is népszerű
volt. Akkor azonban még Vasco da Gama kora volt, aki először
kerülte meg Afrikát dél felé haladva. Ma egy okostelefonnal meg
lehet kerülni a földet, ha az jól van bekötve valamelyik
szatellitbe. Nos, ez azért ma sem könnyű. Itt lehet ezer kilométert
megtenni és egy átlagos okostelefon nem több, mint egy darab
jól kinéző haszontalan kütyü. A hajón volt rádiózáshoz és
térképkezeléshez navigációs pult, de a rádiót nem kapcsolta be,
mert az akkumulátor maradék erejét az első motor
beindításpróbára tartogatta, a térképeket nem találta. Ahhoz azért
értett, hogy a kis napkollektort és szélkereket újra összerakja és
beállítsa töltésre, de eddig változást nem látott. Sok minden sérült
meg a hajón vagy ázott szét a sós vízben, így a biztos pont amire
30