Page 63 - Microsoft Word - A MÁSIK OLDAL II_bQvített__2_.doc
P. 63
gyerekünk, és tudtuk, hogy szeretnénk még egyet. Kati is
szerette volna megvalósítania magát – ez akkor jól hangzó
mondás volt. Az ő esetében azonban igaz is. Építészmérnök
barátunk segítő részvételével, hosszú utánjárásra sikerült
beszerezni minden engedélyt, hogy építhessünk egy lichthof
helyére egy kis kétszintes üzlethelyiséget a Múzeum körút egy
műemlék épületének az udvarában.
Néhány éven belül levelező tagozatot írtak ki az ELTE-n orosz
nyelvből, és én jelentkeztem. Egyből felvettek. Ha orosz
irodalom nem lett volna, nem fejeztem volna be a
tanulmányaimat érzelmi okok miatt. De jó előadók voltak, és
olyan irodalmat ismertem meg részleteiben, amelyért érdemes
volt eljárni. Hála egy kolléganő segítő súgásainak, eljutottam a
diplomáig, azonban az orosz nyelv általam való tanítására nem
került sor. Azaz a diploma megszerzése után az egyik kolléga
az egyetemen felszólalt a tanári értekezleten, hogy most már a
Biró kartárs is kezdhet orosz nyelvet tanítani. Le is vettek a C-
tagozatos, speciálisan doktoranduszokat képző csoport
vezetéséről, és őt bízták meg annak vezetésével. A C-tagozat a
tanszék legjobb képességű tanulóinak egy szűk csoportja volt.
Élvezet volt őket tanítani, de felkészülést és felkészültséget
igényelt, mert gyakorlatilag mindent azonnal megtanultak, és
komolyan és keményen rákérdeztek mindenre az órán. Örültem
is a kérdéseiknek, de csak akkor válaszoltam, ha angolul
kérdeztek, vagy próbálták a kérdést megfogalmazni. Írtam is a
számukra feldolgozott anyagokból később tankönyveket.
Három héttel a félév megkezdése után a főnök megfogott, amint
beléptem a Nyelvi Intézetbe és azt mondta:
- Meg ne szólalj! Azonnali hatállyal levettelek az orosz nyelv
tanításáról, és visszakapod a C-tagozat képzését. Ügyelj az első
sorban, jobbra ülő diákra. Ennyi! Szervusz.
62

